USA-east-to-Canada.reismee.nl

Terug in Atlanta

Maandag verder naar Atlanta, op advies van Sydney naar het Kennesaw national park en de Kennesaw Mountain waar in 1864 een felle strijd plaats vond tussen de Confederalen en de Unionisten. De strijd vond plaats langs de rivier Chattahoochee en van Chattanooga tot Atlanta met als belangrijkste punt de Kennesaw Mountain linie van de Confederates. Doel was het innemen van Atlanta door de unionisten. In het welkom centrum van het park is een 3 kwartier durende film over het verloop van de strijd en de achtergronden van de Civil war. In een klein museum wordt alles met beeld en tijdlijnen duidelijk gemaakt. Zeer interessant om te zien en te beleven. Buiten zijn in het park alle belangrijke Battlefields te bezoeken maar bij deze warmte niet te doen (35 gr). Eerst door naar Marietta, een gezellig dorp met centraal een plein en zitjes in en rond het parkje in het midden van het plein. Kleine gezellige winkels en zowaar een echt koffie huis. De koffie met Cheese cake is voor ons, Ine uiteraard cappuccino. Door naar Sydney en Marc huis in Atlanta. Sydney ontvangt ons hartelijk en brengt ons later naar ons logeer adres dat zij via R B&B geregeld heeft in een oude wijk van Atlanta, 461 Grant street SE in Atlanta. Het is een volledig gerenoveerd appartement in een vrijstaand huis met kitchenette, zithoek, ruime slaapkamer en Balkon. Hier installeren wij ons voor de laatste fase van onze reis. In de avond een gezellige barbecue met Mark, Sydney en Hannah. Rich moet werken. Mark en Sydney verwennen ons.

Nico

Dat is wel heel warm!

Erik van Veen

Lieve Piet en Ineke,

Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's.
Ik wens jullie komende dagen een heel goede terugreis.
Wij kijken uit om jullie weer te ontmoeten.

Tot snel.