USA-east-to-Canada.reismee.nl

Atlanta Histiric Center

Vandaag naar het Atlanta Historic Center

Atlanta History Center

Located on 33 acres in the heart of historic Buckhead, the Atlanta History Center invites you to explore Georgia’s past through award-winning exhibitions; two historic houses including 1928 Swan House and 1860s Smith Family Farm; Centennial Olympic Games Museum; the Goizueta Gardens, featuring 22 acres of historic gardens and trails; and the Kenan Research Center.The all-inclusive admission ticket includes tours of the Margaret Mitchell House, birthplace ofGone with the Wind, located just five miles away at our midtown campus.

Year round, visitors of all ages enjoy a variety of programs including monthly family festivals, homeschool days, toddler programs, lecture series with award-winning authors, and the opportunity toMeet the Pastthrough our living history programs.

In een splinter nieuw gebouw op een landgoed in Buckhead, onderdeel van Atlanta is dit interessante museum gelegen. Geeft buiten een inzicht in de leef en bouwwijze van begin 1800 en binnen een overzicht van de ontwikkelingen in Georgia en Atlanta. Geeft onder anderen inzicht in het leef gebied van de indianen en hun gedwongen verplaatsing naar het zuiden ,de “Trails of Tears”, over alle “settlements” van de blanken, de Civil War en de zwarte emancipatie die in Georgia als eerste staat op scholen begon en door Pres. Kennedy als voorbeeld voor het hele land werd gesteld . Atlanta is de geboorte plaats van Dr. Martin Luther King jr. Ook de slavenhandel van uit Afrika, tussen 1500 en 1800 wordt uitgebreid gedocumenteerd en de afschaffing van de slavernij na beëindiging van de burger oorlog na 1865. Een bijzonder interessant museum ter afsluiting van onze reis door Amerika met als leidraad de onafhankelijkheidsoorlog eind 1780 en de burger oorlog rond 1860. Beloofd aan Sidney de boeken op te zoeken met de Engelse uitgever van Centennial, de ontwikkeling van Amerika en De rivier die tegen de berg op stroomt over het onderzoek naar de oude historie van het ontstaan van het continent.

Morgen inpakken en auto inleveren ter voorbereiding op ons vertrek naar Europa (22:10 Amerikaanse tijd), Europa het verwarde continent! Wij vliegen met BA (one world met AA) naar Londen en door naar Amsterdam waar wij de 30e aan komen om 15:30 ( AA6171 naar Londen en na 1:40 vertrek Amsterdam met AA6398 aankomst 15:30

Wij hebben een zeer interessante reis gehad, veel gezien, veel gelezen en lieve mensen ontmoet. Onvergetelijk en indrukwekkend.

Nu weer blij naar ons kikker landje terug te keren en ontnuchterd kennis te nemen van de stelling name van de Europese commissie naar de Brexit uitslag in Engeland. We zijn weer bij!

Nico

Jeetje, Buckhead, daar ben ik ook twee keer geweest. Mooie plek! Vergeten jullie niet ook het Coca Cola museum nog even te bezoeken :), Atlanta, de stad met het hoofdkantoor van het grootste colamerk ter wereld! Hoop dat jullie nog van Londen naar Amsterdam komen! Continentaal Europa is klaar met Engeland. De EU wil zsm afscheid nemen onder het motto 'Een stinkende wond moet ze zsm genezen door stevig in te grijpen '. Engeland is in totale verwarring, Groot-Brittannië bestaat over twee jaar ook niet meer. Schotland en Noord-Ierland gaan zich afsplitsen omdat zij wel bij de EU willen horen. Spannende tijden, een wake up call voor alle sneue Eurofielen met mannetje Pechteld en schreeuwertje Verhofstadt voorop! Geniet nog maar even van de United States of America!