USA-east-to-Canada.reismee.nl

naar Trae en Dana in het Paradijs

Na weer een nachtelijk onweer met veel regen rijden wij, na heerlijk te zijn uitgerust,Interstate 81 op richting Knoxville en Chattanooga Eerst is het grijs met veel laaghangende bewolking maar al gauw breekt de bewolking en dringt de zon door. Hoe zuidelijker wij komen hoe meer zon en uiteindelijk nauwelijks nog een wolkje te zien. Voorbij Knoxville wordt de rivier gekruist en draaien wij de lokale HWy 27 op richting Chattanooga. Aan deze zijde vormt de rivier grote meren en wij dalen af voor een picknick. Tot nu is het landschap vrij vlak, de wegen druk door de grote steden in de omgeving en vrij rommelig en weinig aantrekkelijk. Bij Chattanooga is het weer enorm druk op de snelweg maar zo gauw wij de stad verlaten en Interstate 75 opdraaien wordt het een stuk rustiger. Hier is het veel heuvelachtiger en aantrekkelijker. De TomTom Leidt ons prima naar de juiste weg Afslag 348 richting La Fayette. En dan na ongeveer 6 mijl links de Coyote trail 383 in Ringgold, Georgia het adres van Trae en Dana. Wat wij zien is overweldigend. Het huis ligt tegen de berg helling en een lang, omhooglopend grindpad, leidt ons naar het huis van Trae en Dana. We worden bijzonder hartelijk ontvangen en de airco draait al in de RV voor de koeling. We zijn een beetje vroeg Trae wil nog wat afmaken buiten. Dana wijst ons de plekken in het huis en in de RV. Wij brengen de bagage in de RV en ik help Trae met het leggen van een gras tapijt in het tuinhuis. Daarna boodschappen doen bij de Cosco, de Amerikaanse Makro, voor de barbecue in de avond. Alles is hier “Big” en het lijkt wel of een heel weeshuis moet eten, Steak, Salmon, Scallops etc. Meteen wordt er een zonwering gekocht voor het tuinhuis en de zelfde avond nog opgehangen. De plek het uitzicht de tuin en het zwembad, het is als een paradijs. Veel dingen zijn door Trae zelf gedaan en wij merken dat hij niet stil kan zitten. Natuurlijk wordt er eerst gezwommen, water temperatuur 28 gr. heerlijk. Na onze lange rondreis is het hier heerlijk ontspannen en Trae en Dana doen er alles aan het ons naar de zin te maken. Dalton hun zoon, zorgt dat er water is in de RV. De Barbecue is overweldigend en de drank vloeit overvloedig. In de avond komt hun dochter nog even langs met 3 vriendinnen, die vermaken zich in het donker in de “Pool”. Wij zijn koning te rijk met zo een ontspannen ontvangst en vallen voldaan in slaap in de RV met uitschuifbare zithoek.