USA-east-to-Canada.reismee.nl

Naar Charleston

Pennsylvania is een prachtige staat met veel hoge heuvels, volop begroeid met bomen en vrij steile hellingen. De weg slingert zich er tussen door, bochtig en veel hoogte verschil met 70 ml/u voel je als een coureur. Het houdt ons wakker en er is veel te zien, vergezichten, diepe dalen en vaak zie je de weg al weer mijlen verder omhoog slingeren.

Op vallend rustig, alleen bij het passeren van steden zoals Altoona, Bedford en Cumberland . We volgen de 68 en 79 naar het zuiden. Er zijn weinig of geen aardige stopplaatsen om te lunchen. Eindelijk ziet Ine een leuk plekje, een State Park Coopers Rock, door wegwerkzaamheden slaan we iets te vroeg af maar belanden bij een klein meertje met een picknick plaats onder een overkapping waar de zwaluwen hun onderkomen hebben gezocht. Alles onder de poep maar voor ons is nog een plekje over gebleven. De snelle vogeltjes vliegen af en aan. Een enkele durfal durft naar binnen te glippen, de rest scheert continue langs ons heen. Bij Charleston komen viersnelwegen bijeen, die met hun fly-overs behoorlijk de stad ontsieren.

Charleston is gelegen aan de Kanawha rivier. De rivier, de ligging en zout en klei productie in het verleden hebben er toe geleid dat er nu veel chemische industrie en glas fabrieken gevestigd zijn. Een stad van ongeveer 160.000 inwoners gelegen in West Virginia. Wij vinden er een heerlijk onderkomen voor de nacht.

nico

Het gaat nu snel! Alweer zo ver zuidwaarts. Hier is het vandaag (23 juni) broeierig warm en enorm zware (tropische) regenval. De tuin en het openbare groen knappen er van op zullen we maar zeggen! Nou, geniet van de laatste week!