USA-east-to-Canada.reismee.nl

Wendy en Frank in Pulaski

20 juni ’16

Frank en Wendy laten ons iets ons van de omgeving zien. Eerst bezichtigen wij de nieuwbouw van het huis van Dillen, hun zoon. Werkelijk hoe indrukwekkend netjes en met verstand van zaken er gebouwd wordt. De garage, gelijk ter grote van een boeren schuur is al gereed en wordt gebruikt als opslagruimte voor al het bouwmateriaal en voorbereiding voor de afbouw. Indrukwekkend! Daarna langs het bestaande huis van Dillen en zijn vrouw Christin wat Dillen nu zelf restaureert en gereedmaakt voor de verkoop. In een onooglijk klein en eenvoudig eetlokaal met zeer vriendelijke lokale mensen worden wij trots voorgesteld als vrienden uit Holland. We gebruiken er de brunch en genieten van het, voor ons vaak onverstaanbaar Engels. Iedereen die binnenkomt kent Frank en Wendy. Mapple syrup wordt hier in de buurt geproduceerd. Natuurlijk moeten wij een pot mee naar huis nemen. Toevallig komt de "fabrikant" binnen, prachtig om zijn taal en verhalen te horen. Hij heeft goede tweedehands machines gekocht voor de helft van de prijs. Ik hoor Ben zijn moeder nog zeggen "from What" Daarna door naar de “Salmon River Fisch Hatchory” De zalm komt hier in Augustus in grote getale de rivier op om kuit te schieten. Via een ingenieus water trap systeem worden ze naar de kwekerij geleid en daar ontdaan van de eitjes. De eitjes worden bevrucht en jonge vis opgekweekt om weer te worden uitgezet. Door dit systeem komen de vissen weer terug naar hun geboortegrond en volgen de zelfde weg naar de kwekerij. Zeer interessant om te zien en in het gebouw is veel tekst en uitleg over de vis in de “Great Lakes”. Dan door naar de watervallen in de “Salmon river Falls” . Mooi en heel natuurlijk. Nog wat tekst en uitleg over de omgeving voordat wij weer huiswaarts keren. Genoten in de tuin, veel verhalen uitgewisseld en in de avond een uitgebreide barbecue samen met Dillen, Christin, Wendy en Frank en de 2 kinderen/ kleinkinderen. Wij zijn gelukkig om weer een dergelijke ervaring bij een echte Amerikaanse familie te mogen mee beleven.