USA-east-to-Canada.reismee.nl

Community Building Mahone Bay

Vandaag hadden wij het plan de kust van Nova Scotia te verkennen. Charles en Nick moeten beiden werken en wij willen even onze gang gaan om hen niet te verplichten. Voor ons vertrekt belt Mike de buurman met de vraag of wij zin hebben met hem opstap te gaan naar zijn boot. Door het slechte voorjaar staat de boot nog op de wal onder een dekzeil. Ja wij gaan mee en Mike blijkt een gezellige reisleider die ons van alles over het gebied vertelt. Hij is een werktuigbouwkundig ingenieur, nu gepensioneerd, na in dienst geweest te zijn bij de Canadese marine. Nu voorzitter van een Community building, een oud school gebouw dat ze voor 1 dollar hebben overgenomen van de gemeente. Eerst naar de haven een 10 km verderop aan de baai gelegen, naar de boot. Getweeën de afdekkingen verwijderd, een tent met een aluminium constructie eronder, daarna koffie op de golfbaan en bezoek aan een schattig plaatsje, Chester met weer een indrukwekkend zicht op de baai en de eilanden. Het weer toont zich vandaag van de goede kant, mooie wolken massa’s en veel zon. Prachtig. Door naar het Community gebouw er is een happening en de deur is op slot. Met gezwinde spoed er naar toe, de dames staan te trappelen om naar binnen te gaan in de gymzaal, er is een kinderfeest. Wij snel helpen met tafels, daarna uitleg over het gebouw, 101 jaar oud en stap voor stap geheel gerenoveerd. Mike toont ons vol trots wat zij bereikt hebben. Meer dan een half miljoen dollar d.m.v. schenkingen en sponsoring. Voor dat we het weten is het al middag, gauw wat sandwiches gehaald en naar het huis van Mike, ook weer prachtig, en samen met zijn vrouw, Gale, geluncht ook al was het al half drie. Mike werd weer weggeroepen want het alarm in het community gebouw ging af, “Gale was unhappy about it”, Mike is zo gedetailleerd, niets kan hij delegeren en doet als voorzitter veel zelf, herkenbaar!

Het zelfde met zijn sleutels, zijn code van het slot, vergeten en niet weten waar hij het gelaten heeft, net Piet, “The same Age”? Bijzonder gezellige mensen en gemakkelijke communicatie. Leuk om te ervaren hoe snel je ergens thuis bent. In de avond komen Gale en Mike op de borrel. Mike gaat ons in detail uitleggen waar wij naar toe moeten en hoe wij moeten rijden. “ he takes care of us”. Heel gezellig zo met je buren om te gaan.

Weer een heerlijke dag.

Yvonne

Zo ik ben weer helemaal geĂŻnformeerd. Leuk om zo mee te reizen. Jullie hebben wel allerlei weer mee gemaakt. Goede reis verder, ik ga woe naar Zwitserland. Lieve groeten Yvonne

Marjan

Hoi Ine en Piet, leuke gezellige verhalen. Hier vandaag ook slecht weer, met Rob gaat het goed fietst al op mijn lage instapfiets en morgen weer nieuwe foto's maken, maar het ziet er allemaal goed uit. Geniet van de reis.

hartelijke groeten, Rob en Marjan