USA-east-to-Canada.reismee.nl

Nova Scotia ,Nick and Charles in Mahone Bay

Daar zijn we weer, na een voorspoedige auto tocht door een eindeloos landschap met veel naaldbomen en berken zijn wij in Mahone bay aangeland. Je kunt bijna op de automaat rijden en er zeer ontspannen bij zitten. Geen 130 maar rustig en constant 110 km/u, geen gestress, weinig wisselingen van de rijbaan want iedereen rijdt even hard, vrachtwagens en personen wagens, de onderlinge snelheidsverschillen zijn beperkt.
Goed aangekomen bij Charles en Nick, wat een ontvangst!! Charles was nog niet thuis van werk, kwam na ca. een uurtje.
Wat een geweldig huis, boven is de verbouwing bijna klaar, alleen de owners badkamer moet nog worden afgewerkt. Nieuwe bedden overal, nieuwe kasten, alles van IKEA uit Montréal, zij bestellen alles online, kosten noch moeite is gespaard om alles zeer smaakvol in te richten, strak, modern, alles wit met hier en daar iets ouds, geweldig.
Dan de locatie, wat een uitzicht op de baai. Bij het binnen rijden van Mahone bay word je verrast door een prachtig zicht op de " town", het is geen " village". Met mooie huizen, kerken en winkels rond de baai. Zeer pittoresk, onverwacht en anders dan de meerderheid van de Canadese plaatsen die wij gezien hebben.Ben had ons het verkeerde huisnummer gegeven, 21 ipv 36, dat was lachen. We stonden bij de buurman die druk bezig was in de moestuin, hij verbaasd ons te zien, wij verbaasd de manniet te herkennen, maar goed, hele aardige man en tegen Piet: ik herinner mij je gezicht, maar wie ben je ook al weer....... Heel verhaal over onze dochter Ingrid die hij zich nog kon herinneren. Hij vroeg naar onze namen, hij, Marten, gepensioneerd en aan het timmeren in de tuin. Wij denken dat het de werkman bij Nick en Charles was.
Uiteindelijk vroeg ik buurman waar Nick en Charles waren, buurman begon hard te lachen en vertelde toen dat we op het verkeerde adres stonden.
We kregen wel een rondleiding in z'n moestuintje, grappig toch dit soort ervaringen.
Nick heeft heerlijk gekookt, volgens hem zeer eenvoudig!
Later op de avond gezellig zitten keuvelen over van alles en nog wat, ook Europa, iedereen die wij tegenkomen begint er zelf over en verklaren ons allemaal voor gek, de deur wagenwijd open en de Europeanen moeten zichzelf maar aanpassen, ondenkbaar in VS en zeker Canada. Wel leuk ook hun opinie te horen.

Zij hebben ons hun verdere plannen voor verbouwing van keuken en living verteld, moet binnen nu en 2 jaar klaar zijn, volgend jaar moeten wij weer terugkomen voor de aanleg van de tuin. Wat een ruimte nadat er 64 bomen gekapt zijn, de laatste resten moeten nog worden opgeruimd, dan kan gestart worden met egaliseren. Onze handen jeuken om te gaan helpen. Charles, "come back next year and help us with the garden. About 7 acres. A lot of work to do next 5 years!!" Van de 7 acres, wordt 4 acres tuin en op de rest blijven de bomen staan, (De internationale acre is gedefinieerd als 4046,8564224 m²).Vermoeid maar voldaan vallen wij in slaap op prachtige bedden, splinter nieuw.

Ingrid

Vanmiddag even Charles op de Skype gesproken, ze vinden het fantastisch dat jullie er zijn. En ja, die prachtige plek kennen wij, daar zou ik ook wel willen settelen, met zo'n uitzicht!!! Geniet ervan. Liefs van Ben en mij.