USA-east-to-Canada.reismee.nl

Saint John in Canada

Het is vandaag zwaar bewolkt en de mist drijft van zee binnen. We hadden gepland langs de kust van Maine naar Canada te rijden. Tot Portland is er geen doorkomen aan, zoveel verkeer dat naar de snelweg wil, voornamelijk naar Boston. Van de kust zien we weinig, het roer gaat om en besluiten een snellere route te kiezen. Het wordt een beetje een eentonige tocht, eindeloze zee van bomen, groen en nog eens groen. Via de 9 naar Calais, Canadese grens en over een splinter nieuwe snelweg naar Saint John. Je kunt bijna je ogen dicht doen, een enkele auto op de weg. Het landschap is wel sterk veranderd.Het landschap is opener en meer afwisselend.Meer naaldbomen en de bomen zijn veel kleiner en af en toe afgescheurd. Waarschijnlijk door de sneeuw in de winter. We vinden al gauw eind van de middag ons hotel in Saint John. Ligging en kwaliteit valt ons wat tegen, geen koelkast en magnetron op de kamer. Na wat discussie en waarschijnlijk zagen ze aan onze gezichten dat wij niet zo happy waren. Een andere kamer biedt uitkomst en voldoet aan onze wensen. Als klap op de vuurpijl barst in de avond het noodweer los, bakken water en onweer. We bedrinken ons met een laatste restje wijn, ieder een half glaasje.Morgen blijven wij in Saint John en kopen dan nieuwe fles wijn. Hopen ook op beter weer.