USA-east-to-Canada.reismee.nl

Portmouth Nh langs de kust naar Wells

6 juni

Van onze gastheer hebben wij goede tips gekregen van pittoreske plaatsen om te bezoeken. Portmouth ligt op de grens van Maine in New Hampshire. Het is een haven - en Marine plaats met werven en een gezellige kern. Voor koffie strijken wij neer op een pleintje, maken een rondwandeling langs kleine winkeltjes en natuurlijk het havenfront. Overal schilden met informatie over de historie van de haven. Het oude havengebied is veranderd in een park en jachthaven. Een grote hefbrug toornt boven het water en het water giert er onderdoor naar zee. Aan de overzijde een eiland voor de haven mond met een werf. Het is zonnig, helder en aangenaam weer. Over de hefbrug rijden wij langs de kust naar Kittery en York. Werkelijk indruk wekkende baaien met prachtige gebouwen en woningen. Hier wonen niet de minste der aarde. Het glooiende landschap, overal zicht op zee en alles prachtig aangelegd, we genieten. Diverse terrasjes en een restaurant direct aan zee gelegen, is onze keus, heerlijk Lobster roll en een heerlijk wijntje en de dag kan niet meer stuk. Door langs de kust en na iedere bocht is het weer vol verbazing van de pracht, het uitzicht en de zee die tegen de rotsen op spuit. Hier kun je een dag naar kijken en blijven fotograferen. Her en der wordt gestopt, we zien de geweldige stroming naar buiten, het wordt eb, ook dit geeft weer snel wisselende beelden. De kust van Maine is werkelijk fantastisch. Vol verwachting kijken wij uit naar de route van morgen.

Nu eerst weer de verdere route naar Canada plannen voor de dag van morgen.

Marjan

Gelukkig kunnen wij jullie nu volgen het heeft wat tijd gekost om bij te lezen. Zo te horen genieten jullie volop en hebben jullie het reuze naar je zin. Prachtig land zo te zien en erg interessant. Een goed idee voor ons om Washington te gaan bekijken geniet samen en het is leuk om jullie te volgen, liefs Marjan en Rob

Ingrid

Hard op weg naar Nova Scotia :). Dat gaan jullie ook fantastisch vinden, weet ik zeker!!! Iedere keer heb ik binnen pret als ik in jullie verhaal lees over 'koffie pauzes'. Zo Nederlands en zo on-Amerikaans. Maar zo te lezen nog geen slootwater ervaring, ha, ha!! Liefs

ine van veen

Vaak alleen maar slootwater lieve dochter, een enkele keer goede koffie.
Maar je kent je moeder toch die kan de hele dag koffie drinken!