USA-east-to-Canada.reismee.nl

Albany to Wells

4 juni

Albany to Wells

Mooi weer en ruim de tijd, goed om een ommetje te maken van Albany tot de kust van Maine. 4 staten doorkruist en langs de “Green - en White Mountains”. Van de staat New York, Vermont, New Hampshire en Maine,. Het is niet zo moeilijk want Vermont en New Hampshire zijn kleine staten en volgens ons wonen er nauwelijks mensen. Uitgestrekte bossen, minuscule plaatsjes, waar je je afvraagt wat de mensen daar te zoeken hebben en een onmetelijke ruimte. Nog overwegend loofbossen maar geleidelijk zien we ook meer naaldbomen. De kleuren variëteit van he groen is groot en af en toe een wijds uitzicht over het golvend landschap. Hier kun je in de bossen echt verdwalen. Onderweg nauwelijks gelegenheden om iets te drinken, in het restaurant waar we koffie bestelden werden we bijna weggekeken, men reageerde in ieder geval vreemd, alleen koffie drinken dat doe je niet in Amerika. Uiteindelijk voor de lunch een grasplekje gezocht en heerlijk gepicknickt. Het onderkomen in Wells, Rose Beach Inn, is een intiem en huiselijk onderkomen met 15 kamers. We werden persoonlijk verwelkomd door de heer des huizes en later kennis gemaakt met mevrouw. De koffie staat voor ons klaar en we zijn zo gesetteld. De kamers zijn niet groot maar de aandacht van de eigenaren en sfeer is uniek. We krijgen uitgebreid uitleg hoe wij in Boston bij het instituut, waar Isabelle in 2017 een jaar gaat studeren en het advies met de trein, de Amtrack te gaan. In de avond een wandeling gemaakt maar van zee drijven koude mist wolken binnen.

Dorine

Hi there!
Dank voor jullie reisverhalen, Theo en ik genieten ervan. Jullie hebben goede conditie want bekenden bezoeken en de hele tijd praten kost veel energie. Over tweeëneenhalve maand gaan wij 6 weken door de US en Canada reizen maar ik zie ons nog niet zulke verslagen maken. We zijn blij met het mooie weer hier, onze vrienden in Frankrijk (Lot en Gard) hebben al weken rotweer, hun huizen onverkoopbaar. Blijf gezond en een heel lieve groet uit Deventer, Dorine