USA-east-to-Canada.reismee.nl

Washington - Albany

De inkt van gisteren was nog niet opgedroogd, na alle verhalen over de warmte en droogte, of heden morgen zwaar bewolkt en regen. Niet zo'n hoosbui maar van die miezel en natte wind. Vroeg op weg naar het Noorden. geen weer om buiten te wandelen, onderweg was het zicht af en toe maar hoderd meter en de regen kwam middels een natte wolk of regen naar beneden. Prima weer om te rijden. het gebied is niet zo uitdagend en in aanvang zeer druk. naarmate wij Washington achter ons laten wordt het rustiger en redelijk ontspannen rijden wij via District Columbia of wel DC, Maryland, Pennsylvania, Massachusetts naar de staat New York, Bezoeken aan Gettysburg en Philadelphia laten wij achterwege, het weer ziet er de komende dagen niet zo goed uit en zo winnen wij meer tijd om van Boston en later Canada te genieten. Tot heden past het globale tijdschema prima en laat voldoende ruimte om te switchen.

Wat ons bijzonder opvalt langs de Highway's zijn de grote hoeveelheid stukken autoband van kapot gereden, gecoverde, banden. In Europa wordt het vernieuwen van oude banden niet meer toegepast of is zelfs verboden, Hier zie je overal de afgereden, kapotte covers liggen. Ook staan wij versteld van de onmetelijke ruimte en de ongeloofelijke hoeveelheid loofbossen. Alles is groot en ook het beslag op ruimte bij een parkeerplaats, plein of winkelcentrum.

Uiteindelijk rijden wij langs de rivier de Hudson, richting Albany. Hier hebben de eerste Nederlanders of wel Hollanders zich gevestigd en ik had daar een nostagische gedachte bij. Jaren geleden toen wij de eerste keer naar Rome gingen, had ik veel gelezen over de geschiedenis en de intochten via de "Via Apia". Toen wij er uiteindelijk liepen was het een brede weg met grote keien waar het verkeer over heen raasde.Weg romantiek. Zo ook hier rijdend langs de Hudson, geen uitzicht punten en romantishe hotelletjes. Het verkeer raast er voorbij.

De eind van de dag maakt veel goed, bij het naderen van Albany breekt de zon door en vinden wij een uitstekend hotel, met spa en zwembad. Heerlijk om uit te rusten en morgen is de rit naar Boston een peuleschilletje.

Nico

Jullie beginnen al aardig Noordelijk te geraken! Hier in Nederland is het bijzonder mooi weer, zeker in het Bergense! Gisteren was het waar zomer, met 28 of 29 graden. De tuin is bijzonder mooi en het voelde als vakantie thuis... Isabelle had haar voorstelling "tien over drie", in Hal 25 in Alkmaar. Dat is een leegstaand soort fabriekshal welke is omgedoopt tot een soort broeinest voor kunstenaars. De voorstelling was erg leuk. Heel anders dan alle vorige keren. Vandaag wederom zomerse temperaturen voorspeld. Wij gaan maar eens met de fiets ???? naar het strand, koud flesje rosé in de fietstas mee ???? .