USA-east-to-Canada.reismee.nl

Arlington National Cemetery and Air & Space museum

Arlington is indrukwekkend. Gevallenen uit vele oorlogen, President Kenedy en zijn familie, de hele geschiedenis komt voorbij. Bussen vol schoolkinderen krijgen uitleg over wat vrijheid betekent. Mensen uit de gehele wereld, waaronder ook veel uit de krijgsmacht bezoeken deze begraafplaats. Het laat een bijzondere indruk achter, een gevoel van saamhorigheid, leren van de geschiedenis. Arlington is prachtig gelegen op een landgoed dat George Washington heeft nagelaten aan zijn geadopteerde zoon. Zijn dochter trouwde met Robert Lee en zij hadden hier hun onderkomen. De Federale troepen vestigden hun hoofdkwartier op dit terrein tijdens de Civil War. en later bood het terrein een veilig onderkomen aan gevluchte slaven. In 1864 werd het een militaire begraafplaats van gevallenen uit de Civil War. De begraafplaats is in een heuvelachtig landschap gelegen met op het hoogste punt het gedenkhuis van Robert Lee en zijn familie die het terrein hebben afgestaan. De begraafplaats is ingedeeld in, Confederatie Memorial, Spanisch- American war, Civil War Monument, Vietnam war, World War 1 and 2, Korean War, Space Shuttle Challenger and Columbia Memorials en natuurlijk John F. Kennedy Gravesite en veel meer. 600 Acres geweide grond. Het is nauwelijks te belopen en een keuze moet gemaakt worden. Natuurlijk het graf van Kennedy en omliggende terreinen.

Arlington National Cemetery is een blijvend eerbetoon aan hen die hun leven gegeven hebben ter verdediging van de idealen van het land, vrijheid, onafhankelijkheid en samenwerking.
Het maakt een onuitwisbare indruk op ons

Het National Air en Space museum is een interactieve leerschool over verleden, heden en toekomst van ruimte vaart, onderzoek van het heelal en de aarde met alle ontwikkelingen en attributen, wetenschappelijke ontwikkelingen en onderzoek. Per afdeling is al een halve dag nodig om alles in je op te nemen. Horden school kinderen bezoeken dit museun en soms was er geen doorkomen aan. Aan het eind een film in het Imax theater over het onderzoek in de ruimte en alle ontwikkelinge en voorbereidingen die daarvoor nodig zijn. Voor de techneuten en lifehebbers van ruimte vaart en onderzoek een aanbevelingswaardig museum.

Het is onmogelijk in Washington alles te bezoeken. Globaal hebben wij een aardige indruk gekregen. Een stad/staat die je gezien moet hebben.

De warmte heeft grote invloed op onze opname capaciteit. Via internet horen wij van de hevige regen val en water overlast, hier blijft het onveranderd warm en droog.

Morgen op toer verder naar het noorden. Onze weg zal voeren langs Gettysburg, Lancaster, Scranton naar de Hudson rivier.

Helaas laat het fotografisch vastleggen van belanrijke delen van de reis te wensen over. De foto's gemaakt met mijn telefoon zijn plots onvindbaar, de site weigert foto's te downloaden van mijn camera. Jammer, wat ik heb komt via Onedrive. De internet verbindingen zijn overwegend slecht in de hotels en in de avond uren over belast. Dus even geduld.

Nico

Veel bekende punten noemen jullie op! Ik was echt enthousiast over Washington DC. Wat betreft de warmte, vergeet niet dat Washington ter hoogte van Zuid Spanje ligt! NYC ter hoogte van Madrid en Boston ongeveer Zuid-Frankrijk/Barcelona. Het zal beter gaan worden naarmate jullie noordelijker trekken. Hier in Nederland 23 tot 26 graden, prima qua temperatuur. In Boxmeer en Deurne gisteren zo veel regen dat alles daar is onder gelopen. De snelweg van Venlo naar Duitsland is dicht, omdat modderstromen de snelweg hebben overspoeld. In Bergen echter geen druppel, evenmin wat ik heb begrepen in Almere en noordelijker. Dus... Veel plezier.