USA-east-to-Canada.reismee.nl

Op weg naar Washington / Alexandria

Gisteren avond op het balkon van ons verblijf in de Lodge "Peaks of Otter" aan de Blue Ridge Parkway, genoten van het uitzicht en de rust met een heerlijk glas wijn en wat kleine hapjes. De Airco maakt de kamer heerlijk koel maar moet op volle toeren draaien. Het is het heetste voorjaar ooit in het oosten van de USA. Vandaag rustig aan ontbeten en niet al te vroeg op pad gegaan. Weer !!!!! stralend mooi weer maar in de middag bloed heet en benauwd. We rijden nog een zestig mijl naar het noorden over de Parkway. Op een bepaald deel rijd je over de kam van de bergen op ongeveer 1500 m en bij iedere " Overlook " is er een prachtig vergezicht over het landschap. Het draaien en stijgen, dalen en korte bochten maakt je vermoeid en de gemiddelde snelheid ligt op 40 ml/u. We zoeken de snelweg op en snoeven met 70 ml naar het noorden. De snelwegen zien er prachtig onderhouden uit. Vrachtwagens rijden met de zelfde snelheid met je mee, zijn 2 x zo lang en groot dan op onze wegen in Nederland. Onvoorstelbaar! De "Rest Area's" zijn aangelegd als parken en zien er uit als onze tuin. Werkelijk mooi aangelegd. Het landschap is groen met hoge heuvels aan weerszijde en de weg golft door het landschap. De rit verloopt zeer ontspannen. Bij de nadering van Washington begint de weg vol te lopen, maar alles verloopt zeer gedisciplineerd, dan de rondweg rond Washington richting Alexandria waar wij ons hotel makkelijk bereiken dankzij onze TomTom ( onmisbaar bij dit soort ritten). Opgefrist, heerlijk gezwommen en in de avond een wandeling naar het metro station, 1,8 km van ons hotel voor de info voor morgen. Onderweg vragen wij aan een mevrouw de route, zij kijkt ons vreemd aan. "helemaal naar dat station lopen" ? Volgens mij verklaarde zij ons voor gek. Alles is hier op de auto gericht. Morgen Washington in. Informatie hebben wij al verzameld en kaartjes voor de metro gekocht. Wij zijn nieuwsgierig........