USA-east-to-Canada.reismee.nl

Linville Falls en verder naar het noorden

Na het ontbijt vertrekken wij 18 mijl naar het noorden over de B.R.Parkway en gaan wandelen bij de Linville Falls. een prachtig gebied met Gorges, Watervallen en snel stromende beken en archeologisch bijzondere vormen en gesteenten. Alle bossen zijn oerbossen van vele soorten loofhout en meerdere soorten Rododendrons. Het is een genot naar alle soorten planten te kijken. Ook valt op hoe goed alles onderhouden wordt. Wel struikelen we over de vele honden, allen aangelijnd, die mee op pad moeten en door de lange banden soms ons pad versperren. Bij de bijzondere bezienswaardigheden is het zeer druk door de vakanties en vrije dagen. Na de lunch wordt afscheid genomen van Sandy en Dave. Wij zijn zeer vereerd door het hartelijke ontvangst en het feit dat zij maandag het restaurant gesloten hebben om met ons op pad te gaan. In de middag wordt het druk op de Parkway en de snelheid zakt beneden de 50km/u. We besluiten een snellere route naar het noorden te zoeken en boven Roanoke de Parkway weer op te zoeken en naar een lodge uit te kijken. In Otterscreek vinden wij een prachtig gelegen lodge aan een meer. Een prima plek om te verblijven.

Gedurende onze reis kwamen bij diverse ontmoetingen het wapen bezit ter sprake. Waarom is men zo trots op wapens. Gebeuren er al niet veel ongevallen en schiet partijen door het wapen bezit? Over wapens werd gesproken als mannen doen over auto's. Het bezit geeft macht en een gevoel van veiligheid, maar waarom? Volgens Sandy is het bezit een vorm van onafhankelijkheid en vrijheid, ( Zij hebben een uitgesproken hekel aan de overheid)een vorm van zelfverdediging bij potentiele overvallen etc. Rich haalde zijn pistool uit de auto en ik moest het gewicht voelen, achter in de bak had hij nog een geweer liggen en hij vertelde het vol trots, zonder dat wij er om vroegen. Hij vond het vreemd dat wij vroegen waarom en met welke reden. Ondanks al onze vragen en tegenwerpingen werd het wapen bezit als een uitgemaakte zaak behandeld en kregen wij geen grip op de werkelijke reden.

Nico

Leuk dit verslag te lezen en we zijn wel een beetje jaloers hoor! Mooie reis en in de "Apalach Mountains" wij nooit geweest, van Ingrid en Ben begrepen wij al dat het daar heel mooi is. Wat betreft die wapens, er vinden ook veel ongelukken plaats, dus pas maar op!
Hier in Nederland is het onstuimig weer. Dit weekend in Zuid en Oost Nederland, doorlopend naar Duitsland richting Alpen en Noord Frankrijk enorme onweersbuien en heel veel regen. In Duitsland en Frankrijk zijn diverse mensen gedood door bliksem. In Nederland (waaronder Arnhem) veel regen met ondergelopen kelders, auto's die wegspoelen etc.
In Bergen (en heel Noord-Holland) hebben we tot gisterenavond geen druppel regen gezien. Eigenlijk was het heel goed weer. Maar in Brabant, Limburg en Gelderland denken ze daar dus heel anders over. Tot dat het gisterenavond bij ons ook losbarstte. De hele avond hoosbuien en ik denk dat er zo maar 20 tot 30 mm regen is gevallen in een paar uur tijd. Voor de natuur (en dus de tuin) wel goed. Want het was overal gort droog, ook in de Duinen. Nu is het broeierig warm en groeit het gras na het verticuteren en inzaaien erg hard! De maand juni is voor ons heel druk. Vanavond komen Piet & Ingrid (dinsdagavond) omdat een hele goede vriendin plotseling is overleden. Marjan heet ze, en wij kennen haar ook redelijk goed. Ze wordt morgen in Amsterdam begraven en Annegrid en Ik gaan er ook heen. Trouwens een bizarre verhaal, maar dat horen jullie bij thuiskomst wel. Heel kort, Ingrid Eijke wordt gebeld door een kennis die ze al 3 of 4 jaar niet had gesproken. Na een half uur zegt ze tegen Ingrid, weet jij dat Marjan dood is? Ingrid wist tot dan van niet. Die kennis had op Facebook gezien dat de dochters van Marjan gecondoleerd werden... nou goed, toen is het hele balletje gaan rollen... Veel succes met jullie verdere reis! Geniet ervan!