USA-east-to-Canada.reismee.nl

Naar de Blue Ridge a beauty Spot

Op zondag moet de familie werken tot 14:00 u. in hun Pancake restaurant, Wij gaan op bezoek bij Grandma van Ben en bekijken de stamboom van de familie van moeders kant. Ben heeft dit op prachtig grote foto vellen geheel uitgewerkt en grandma laat ons dat vol trots zien. Daarna brunchen in het restaurant van Sandy en Dave, een drukte van jewelste en continue in en uitlopen van mensen, op z'n Amerikaans, T shirt, korte broek en velen met grote tatoe's. Daarna door Jonesborough, een gezellig klein plaatje met oude historie, beschermt door de national Trust. Historic Jonesborough Tennessee is omstreeks 1779 gesticht en is Tennessee oudste stad. Wanneer Sandy en Dave alles afgehandeld hebben vertrekken wij naar de voor hen meest lovely place,, een Lodge in North Carolina, vlak bij de Bleu Ridge Parkway. Gelegen op 1000m hoogte en met een prachtig uitzicht over het landschap, Na het gezamelijk diner wandelen wij langs de huisjes van de lodge. Een groot gezelschap met klassieke Fords uit 1928 tm 1930 verblijft er en vol trots wordt de motorkap opgetild en natuurlijk foto's gemaakt. Ook een grote groep motor rijders verblijven er en overal wordt een praatje gemaakt. De Blue Ridge Parkway loopt van Blue Ridge in Georgia in de lengte richting van de Appalachen, door oa, het Shenandoah National Park in het noorden en eindigd bijFront National. De totale route is 450 mijl en wordt in vakanties veel gebruikt. Commercieel verkeer mag niet op deze weg en het rijdt daardoor zeer ontspannen. Langs de route liggen campings en lodges en ontvangst centra en op vele plaatsen kun je van het prachtige uitzicht genieten. Ideaal gebied voor Hikkers. De heuvelachtige bochtige weg laat een maximale snelheid toe van 75 km/u en neemt veel tijd wanneer je ver moet reizen. S'avonds is het genieten van de rust en het uitzicht over het landschap.