USA-east-to-Canada.reismee.nl

Ontdekkings reis door de Appalachen

Vroeg uit de veren en op pad naar Asheville en Jonesborrough door en langs de de bergen van de Appalachen Een prachtig groen en glooiend gebied van een oud gebergte met steile dalen en ruisende beken. Hoe verder van Atlanta hoe rustiger en op de cruise control glijden wij met een snelheid van 55 m/h door dit landschap. Via Nelson en Blue Rich naar Asheville. We missen de terrasjes om even lekker koffie te drinken maar het uitzicht en de belevenis vergoed veel. De grens tussen Georgia, North Carolina en Tennesse wordt telkens gemarkeerd door andere wegdek, weg breedte en verzorging net Nederland / Belgie. Een mooie smalle en romantische bergweg verandert in een brede snelweg met twee auto's, is wel rustig rijden. In Asheville willen wij nog eens naar Bildmore Castle, gigantische drukte, in rijen voor de kassa en file het park in. Blijkt het Memorial day te zijn en iedereen is er op uit getrokken. In Asheville zelf idem, het lijkt wel Koningsdag in Amerika. Met het warme weer hebben wij weinig zin nog in die drukte te lopen. Via HW 26 naar Tennesee, over de pas in het gebergte. Prachtige uitzicht punten en Piet moet natuurlijk weer naar het hoogste punt lopen. Onze TomTom werkt perfect en levert ons in de middel of nowhere af voor het huis van Sandy en David. Speciaal voor ons thuis gebleven en ook voor maandag de zaak gesloten. Een hartelijk ontvangst, veel verhalen die wij maar gedeeltelijk verstaan door het accent van David en de vele verhalen die ze ons gelijktijdig willen vertellen. Grandma voegt zich al snel bij ons, groeten van en aan Ben en Ingrid en zij klept lustig mee, 92 en kan bijna niet lopen maar rijdt nog auto. Na sessie foto's kijken een heerlijk diner en breekt de discussie los over de verkiezingen en Donald Trump. Tennessee is zo conservatief als het maar zijn kan. Toch goed om te horen hoe zij in Amerika erover denken. Als een waterval komt hun visie over ons.

Nico

Hi ha ho, Donald Trump Go Go! Veel plezier!

ineke van veen

De mensen tot nu toe gesproken moeten absoluut niets hebben van Hillary, grappig je hoort hier totaal andere dingen die leven dan in Europa.

Ingrid

Ha, ha, die Southern American moeten ook niets van Obama hebben. Mam, Amerika is errug groot, afhankelijk waar je bent, andere meningen :). Maar leuk dat jullie het bij de familie zo ervaren. Ze zijn altijd zo hartelijk en volop in discussie over politiek, wat daar in 'the middle of nowhere' anders wordt beleefd dan de steden. Heerlijk, die oma van Ben. Met haar 92 jaar..... niet echt verantwoordelijk maar niemand kan haar ervan weerhouden, tja! Veel plezier nog. Het moet daar nu echt prachtig zijn. Veel groen en veel zon! XX