USA-east-to-Canada.reismee.nl

Laaste Dag Atlanta

Heerlijk uitgeslapen en de adviezen van Sydney en Hannah opgevolgd, een bezoek aan het Oakland Cemetery, waar veel bekende mensen begraven zijn en een veld voor gevallenen uit de " Civil War ". Het eerste wat Marc ons vertelde, op de plek waar hun huis staat heeft in 1864 een veldslag plaats gevonden tussen de noordelijken en de zuidelijke legers. Daarna is het toenmalige Atlanta voor een groot gedeelte plat gebrand. Interessant om zo dicht bij de historie te komen. We kiezen op de TomTom, met dank aan Ingrid en Ben, de kortste route. waardoor wij door prachtige delen van Atlanta komen en de snelwegen mijden. Daarna weer langs huizen als kastelen, in een dicht bebost, heuvelachtig landschap naar het Atlanta Historic Center, een mengeling tussen een museum voor oudheid kunde en een openlucht museum. Jammer dat wij pas in de middag daar waren. Om alles te zien en te beleven heb je een dag nodig. Het is een splinter nieuw gebouw, prachtig ingebed in het heuvelachtige landschap. Besloten op het eind van de vakantie tocht hier een dag voor uit te trekken. We hebben nu Atlanta van diverse zijden doorkruist. Qua stad weinig aantrekkelijk, echter zeer groen met prachtige wijken en ook grote tegenstellingen tussen rijk en arm en zwart en blank. Morgen op pad naar het Noorden. Via Asheville naar Jones Burrough in Tennesee, bezoek aan Grandma van Ben en Sandy en David.

Ingrid

Foto's niet vergeten. Groetjes aan de familie in Tennessee!